ВИМІР «ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ»: АНАТОМІЯ, СОЦІАЛЬНА ПЕДОЛОГІЯ ТА ФІЗІОЛОГІЧНА РЕФЛЕКСОЛОГІЯ ЯК СКЛАДОВІ ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ В КИЇВСЬКОМУ ХУДОЖНЬОМУ ІНСТИТУТІ


Ключові слова: Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, Київський художній інститут, соціальна педологія, фізіологічна рефлексологія, анатомія.

Анотація

Анотація. В межах статті досліджено проблематику художньої освіти у Київському художньому інституті 20-х років XX ст. у контексті міждисциплінарних зв’язків та завдань ідеологічного виховання. Зважаючи на те, що освітній процес у мистецьких навчальних закладах, зокрема Київському художньому інституті, у ранній радянський період отримав своє світоглядно-філософське підґрунтя, згідно з яким деконструювалися традиційні підходи до художньої освіти, також змінювалися навчальні програми, вводилися нові дисципліни тощо. Нами висвітлено розуміння сутності освітнього процесу в означений період, що є ключем до розуміння художньої культури раннього СРСР загалом. Стаття ґрунтується на першоджерелах та архівних матеріалах, зокрема конспектах лекцій з української мови, педології, анатомії, філософії, прослуханих професором О. К. Богомазовим, що були віднайдені нами у фондах Центрального державного архіву-музею літератури і мистецтв України.

Опубліковано
2021-12-09
Як цитувати цю статтю:
Melnychuk, A. (2021). ВИМІР «ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ»: АНАТОМІЯ, СОЦІАЛЬНА ПЕДОЛОГІЯ ТА ФІЗІОЛОГІЧНА РЕФЛЕКСОЛОГІЯ ЯК СКЛАДОВІ ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ В КИЇВСЬКОМУ ХУДОЖНЬОМУ ІНСТИТУТІ. Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва», (30), 77-82. https://doi.org/https://doi.org/10.33838/naoma.30.2021.77-82