МАТЕМАТИЧНІ ЗНАННЯ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ РИСУНКА ЯК САМОСТІЙНОГО ВИДУ МИСТЕЦТВА
Анотація
В статті розглянуто обставини, що спричинили виокремлення рисунка у самостійний вид мистецтва в добу Відродження. Шляхом проведення паралелей між еволюцією рисунка та науково-філософськими концепціями від середньовічної парадигми до ренесансної наголошено на їхньому безпо- середньому зв’язку та значному впливі математичних знань на розвиток рисунка періоду Відродження. Результати дослідження можуть бути використані при викладанні сучасного рисунка, як станкового, так і академічного, а також у визначенні шляхів його подальшого розвитку.
Посилання
Vipper, Boris. Vvedenie v istorichiskoe izuchenie iskusstva. Moskva: izobrazitelnoe iskusstvo, 1985. Print. Grubiyanova, Yekaterina. Podgotovitelnyy risunok v rabote khudozhnika Pozdney gotiki i Rannego Vozrozhdeniya v Italii: ot risunka s obraztsa k risunku s natury. Dis. Moskov. gos. un-t im. M. V. Lomonosova. 2007.
Moskva. Elektronnaya biblioteka dissertatsiy. 2007. Веб. 10 Nov. 2019.
Kopernik, Nikolay. O vrashcheniyakh nebesnykh sfer : Malyy kommentariy. Poslanie protiv Vernera. Upsalskaya zapis. Per. I. N. Veselovskiy, st. i obshch. red. A. A. Mikhaylov. Moskva: Nauka, 1964. Print.
Kuzanskiy, Nikolay. Izbrannye filosofskie sochineniya. Moskva: Sotsegiz, 1937.
Kuzanskiy, Nikolay (Aut.), Z. A. Tazhurizinа (Ed.). Sochineniya v 2-kh tomakh. T. 1. Moskva: Mysl, 1979. Print.
Levitin, Yevgeniy. “K istorii evropeyskogo risunka”. Iskusstvo risunka. Moskva, 1990. 6-45. Print.
Florenskiy, Pavel. “Obratnaya perspektiva”. Ikonostas. Izbrannye trudy po iskusstvu. SPb: Mifril, Russkaya kniga, 1993. 175–283. Print.
Ames-Lewis, Francis. Modelbook Drawings and the Florentine Quattrocento Artist. Art History. Vol. 10 (1987): 1–11. Wiley Online Library. Web. 13 Nov. 2019.
Bambach, Carmen. Drawing and Painting in the Italian Renaissance Workshop. Theory and Practice, 1300–1600. Cambridge, 1999. Print.
Boake, Terri Meyer. Perspective and Perception: Towards a Mathematical Understanding of the Illusion. Academia. Web. 13 Nov. 2019.
Carman, Charles H. Leon Battista Alberti and Nicholas Cusanus: Towards an Epistemology of Vision for Italian Renaissance Art and Culture. London, New York: Routledge, 2016. Print.
Degenhart, Bernhard, Annegrit Schmitt. Corpus der Italienischen Zeichnungen (1300–1450). Teil I. Sud- und Mittelitalien. Bd. 1. Katalog 1-167. Berlin: Gerb. Mann Verlag GmbH, 1968. Print.
Francesco P. Di Teodoro. Raphael, Baldassar Castiglione and the Letter to Pope Leo X. Bologna: Nuova Alfa Editoriale, 1994.
Międzynarodwe Triennale Rysunku Studentów. Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach. Web. 04 Nov. 2019.
Pächt, Otto. “Der Weg von der zeichnerischen Buchillustration zur eigenstandigen Zeichnung”. Wiener Jahrbuch fur Kunst Geschichte, 24, (1971). 178–84. Print.
Pierse, Simon. The Role of Drawing in the Fresco Paintings of Benozzo Gozzoli and in his Workshop. Dis.
Essex University. 1992. Great Britain, Essex. Print.
Scheller, Robert W. Exemplum: Model-book Drawings and the Practice of Artistic Transmission in the Middle Ages (ca. 900 — ca. 1450). Amsterdam: Amsterdam University Press, 1995. Print.
Teut, Anna, Norbert Miller (Aut.), Werner Oechslin, Bernhard Schneider (Eds.). Zeichnung als Medium der Abstraktion / Drawing as a Medium of Abstraction. Daidalos. Berlin Architectural Journal 1:25 (1981). Print.
Wiemers, Michael. Bildform und Werkgenese: Studien zur zeichnerischen Bildvorbereitung in der italienische Malerei zwischen 1450 und 1490. Munchen; Berlin: Dt. Kunstverl., 1996. Print.