Архітектурне обрамлення в іконостасі як інструмент коментаря сакрального образа


Ключові слова: іконостас, аркатура, обрамлення, смисл

Анотація

У статті розглядається арочна конструкція обрамлення ікон апостольського ярусу, яка з'явилася в українському іконостасі на початку XVII ст. Простежено традицію оформлення візантійських темплон і балканських іконостасів арковими обрамленнями та її зв'язок з введенням аркатури в оздоблення апостольського ярусу українського іконостасу. Визначена змістовна складова мотиву аркатури та її значення в осмисленні ярусу апостолів.

Посилання

Aleksandrovych, Volodymyr. «Mystetstvo druhoi polovyny XVI – pochatku XVII st. Obrazotvorche mystetstvo: Skulptura». Istoriia ukrainskoho mystetstva: u 5 t. T. 3. Kyiv: NAN Ukrainy, IMFE im. M. T. Rylskoho, 2011. Druk.
Aleksandrovych, Volodymyr. «Mystetstvo seredyny XVII – seredyny XVIII st. Obrazotvorche mystetstvo: Skulptura». Istoriia ukrainskoho mystetstva: u 5 t. T. 3. Kyiv: NAN Ukrainy, IMFE im. M. T. Rylskoho, 2011. Druk.
Vojvodić, Dragan, Miloš Živković. «The Deesis row from Piva: A contribution to the study of the iconostasis and icon painting of the Monastery of Piva». Zoghraf 38 (2014): 203–220. Druk.
Hembarovych, Mechyslav. «Skulptura ta rizblennia». Istoriia ukrainskoho mystetstva: v 6 t. T. 3. Kyiv: URE, 1968. Druk.
Dragan, Mykhailo. Ukrainska dekoratyvna rizba XVI–XVIII st. Kyiv: Naukova dumka, 1970. Druk.
Isaievych, Yaroslav. «Naidavnishyi istorychnyi opys Lvova». Zhovten 10 (1980): 105–114. Druk.
Popovska-Korobar, Viktorija. “The iconostasis of bigorski monastery in the 16th – 17th centuries. Theoretical reconstruction”. Patrimonium. MK 12 (2014): 243–259.
Popovska-Korobar, Viktorija. “Icon painting traces from ohrid and struga from the second half of the 15th century”. Patrimonium. MK 7–8 (2010): 300–302.
Sofonovych, Feodosii, iieromonakh. Vyklad o tserkvi sviatii. Kyiv: KM Akademiia, 2002. Druk.
Corović-Ljubinković, Mirjana. «Duborezni ikonostasi XVII veka na Svetoj Gori», Hilandarski zbornik T. I (1966): 121–134. Druk.
Corović-Ljubinković, Mirjana. Srednjevekovni duborez u istočnim oblastima Jugoslavije. Beoghrad, 1965. Druk.
Hahnloser, Hans, Renato Polacco. “Le oreficerie della Pala d'Oro”. La Pala d'oro. Venezia: Canal & stamperia, 1994. Druk.
Maszczak, Maria Teresa. Ikony w zbiorach Muzeum Okręgowego w Nowym Sączu. Nowy Sącz: Muzeum Okręgowe, 2010. Druk.
Опубліковано
2019-02-27
Як цитувати цю статтю:
Olianina, S. (2019). Архітектурне обрамлення в іконостасі як інструмент коментаря сакрального образа. Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва», (27), 44-49. https://doi.org/https://doi.org/10.33838/naoma.27.2018.44-49